Coronakrisen har ramt rigtig mange forretning – ikke blot i Kolding, men i hele verden. En stor del af de forretninger, som oplever nedgang forårsaget af coronakrisen begynder at lede efter steder, hvor de kan spare penge.
Desværre er der en stor del af dem, der begynder at spare på deres markedsføring. På trods af, at det er et oplagt sted at spare, da de fleste bruger store summer penge på markedsføring, er det bestemt ikke det rette sted at spare.
Faktum er, at du kan spare en del penge ved at slukke for din markedsføring. Omvendt skal din omsætning dog også komme et sted fra, og den går du glip af, hvis du beslutter dig for at slukke for din markedsføring. Netop derfor er det ikke på markedsføringen, at du skal spare.
Der er bedre steder at spare penge
Det er selvfølgelig ensbetydende med, at der er steder, der er langt bedre at spare. Det betyder, at det er bedre at fokusere på at finde andre steder, hvor du kan spare. Det gør du bedst ved at skære ting fra, som ikke er nødvendige for din forretning.
Har du tegnet et abonnement med et SEO-firma, der udfører SEO Kolding, skal du derfor ikke fare ud og aflyse abonnementet, for at spare penge. Hvis du gør det, er der også en risiko for, at du ender med at miste trafik, kunder og omsætning fra søgemaskinerne.
Det samme gør sig gældende, hvis du har fået hjælp af et bureau til at markedsføre dig på de sociale medier. Her er det også et rigtig dumt sted at spare, selvom du er ramt af krisen, og derfor er nødt til at finde et eller flere steder, hvor det tabte kan hentes ind igen.
Det er meget forskelligt fra forretning til forretning, hvad de har mulighed for at skære fra, men faktum er, at ingen overlever specielt længe uden markedsføring. Som følge af dette, er det vigtigt, at du ikke slukker for din markedsføring, på trods af, at det er tiltalende at gøre.
Skal man skrue op for markedsføring?
Der er sikkert mange, der har overvejet, om det er tid til at skrue op for markedsføringen, for at hente tabt indtjening ind. Det er svært at give et konkret svar på, da det afhænger meget af den konkret forretning, dit cashflow og meget andet.
Er du en af dem, der har overvejet, om den rette løsning er at skrue op for din markedsføring, er du derfor ikke ene om det. Det er dog vigtigt, at det er gjort klart, at det ikke er en beslutning, du blot skal træffe uden videre. Det er noget, der skal overvejes meget nøje.
Derfor er du nødt til at regne på, hvad der bedst kan svare sig for dig. Det er ikke alle forretninger, der er egnet til dette, hvorfor du er nødt til at regne på det. Driver du en onlinebaseret forretning, kan det dog være en god idé at skrue op for markedsføring, for at udnytte mulighederne.