Udvid horisonten for din lokale butik i Kolding

lokal butik kolding

Kolding har i mange mange år været en utrolig god handelsby, og det har været attraktivt at placere sin butik midt i Kolding. Dét er det stadigvæk, men det seneste års nedlukninger har vendt alting op og ned, og det har unægteligt gjort det sværere at holde gang i en fysisk butik – uanset om den har placering i Kolding, eller endnu mere lokalt. 

Det har fået rigtig mange til at kigge på alternative salgskanaler, som eksempelvis online handel. Det er faktisk næsten blevet en nødvendighed, og mange har fået etableret en click-and-collect løsning i mellemtiden for at bevare muligheden for omsætning under nedlukning. Mange har også taget det skridtet længere, og etableret en online webshop. 

Gør hele Danmark til din potentielle målgruppe med en webshop 

En webshop giver dig, der er butiksejer, muligheden for at kunne sælge dine produkter til hele Danmark frem for lokalt i Kolding. Det åbner nogle helt nye muligheder op, og så er det endda en fordel, at du har din butik i forvejen. Det giver dig nemlig et forspring, fordi du ikke skal ud og finde og forhandle leverandøraftaler, etablere et lager, og bruge dyrebar tid på at finde ud af, hvilke produkter, der sælger bedst. Al den viden sidder du med i forvejen, og det kommer i høj grad til din fordel, når du skal etablere dig online. 

Det giver nemlig frihed til, at du kan rette fuld fokus på at få din webshop godt i gang, og få den markedsført i hele Danmark, frem for at være afhængig af de besøgende udelukkende i Kolding. Når du har en webshop, er det nemlig netop muligt at fjerne den geografiske begrænsning, der er ved en fysisk butik.

3 gode råd til at optimere din e-commerce forretning

Har du endeligt besluttet dig for, at din butik også skal være online, er det godt at vide lidt mere om, hvordan du kan optimere din online forretning. Dét at etablere en webshop er ikke i sig selv svært, men der flere elementer du skal være opmærksom på. Når du har en webshop, skal kunderne selv kunne finde svar på alle deres spørgsmål, ellers klikker de væk lige så hurtigt, som de kom. Dét du især skal tænke på er: 

  • Brugervenlighed 
  • Let tilgængelig information
  • Hurtig og god kundeservice 

Et af de allervigtigste elementer er nemlig brugervenlighed på webshoppen samt konverteringsoptimering – også kaldet CRO, som er en forkortelse af Conversion Rate Optimization. Det er vigtigt at have fokus på disse punkter, da det skal være så let som muligt at gennemføre et køb på din webshop. Her kan du arbejde med optimering af konverteringsraten, som er det tal, der viser, hvor mange af dine besøgende, du konverterer til købende kunder i forretningen. Samtidig er en stor del af det, at alt den information, du ellers normalt ville kunne hjælpe med at beskrive i din butik, nu er tilgængelig på skrift. Det handler nemlig om at komme de besøgende i forkøbet, og kunne svare på deres spørgsmål i produktteksterne. 

Selvom kunden skal kunne finde det meste på skrift, kommer du også rigtig langt med at have en god og hurtig kundeservice, så kunderne kan få fat i dig, hvis de har nogle spørgsmål, de ikke kan finde svar på. Her kan du blandt andet kigge på, at have en chat tilgængelig, så de hurtige spørgsmål kan blive besvaret med det samme. Ellers fungerer telefon og e-mail også rigtig godt, så længe kunden får et hurtigt og godt svar.