Skal du til at skrive nyhedsbrev? Så skal du være opmærksom på disse ting!

Du ved måske selv, hvor ofte du læser et nyhedsbrev fra en virksomhed, når den lander i din indbakke eller postkasse? Vi gætter på, at det ikke er særlig ofte. Mange opfatter nemlig nyhedsbrevet som lidt af en irritation og sletter nok ofte mailen eller smider brevet ud, før det er læst.

Hvordan kan det egentlig være? Måske fordi der bliver udsendt så mange? Det er en faktor, du ikke kan ændre på. Det eneste du selv kan gøre, er at sørge for, at dit nyhedsbrev er hensigtsmæssigt.

Et nyhedsbrev er kort

Der er ingen gode nyheder, der ikke kan formuleres i korthed. Det skal du udnytte, når du skal formulere dit første nyhedsbrev.

Der er ingen, der kommer til at bruge lang tid på at læse dit nyhedsbrev, og det er vigtigt at medtænke i strategien. Det kan virke demotiverende at tænke på, at de færreste læser dit brev, men tænk bare på, at de alligevel mindes om dig, hvilket er positivt – såfremt du altså ikke irriterer dem med irrelevante henvendelser.

Et nyhedsbrev er relevant

Dette bringer os til det andet krav, vi synes, man skal sætte til det gode nyhedsbrev: Det skal være relevant. Husk, der er ingen, der går lige så meget op i din forretning, som du selv gør. Så den nyhed du synes er relevant og interessant modtages nok med halv så meget begejstring på den anden side. Du skal derfor grundigt overveje nyhedsværdien hver gang, før du sender ud.

Et nyhedsbrev sendes kun sjældent

At et nyhedsbrev skal være relevant, betyder også, at det ikke kan masseudsendes til kunder. Der er alt for mange virksomheder, der tror, at det nyhedsbrev er et spørgsmål om “jo flere, jo bedre”, men det er langt fra tilfældet. Hvis man får for mange henvendelser fra én bestemt afsender, så ender man nok med at fjerne sin registrering fra deres e-mailliste.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal bære dig ad med at formulere dit nyhedsbrev, så kan du få hjælp til nyhedsbrev her. Der er mange, der vælger at alliere sig med professionelle, da man netop nemt kan træde ved siden af, når man skriver et nyhedsbrev.