Sådan skaber du mere orden på dit butikslager

Der kan være mange små ting, der skal spille sammen, hvis tingene skal gå op i en højere enhed i en butik. Det handler selvfølgelig om alt fra medarbejdere til kunder og fra prissedler til inventarlister. Derfor er der altså også en hel del at holde styr på for en hver butiksejer. Det betyder selvfølgelig ikke, at du skal kunne det hele i hovedet. Der findes flere forskellige måder at gribe det an på. Det handler bare om at finde måder, der gør hverdagen nemmere for dig. Det gælder bestemt også, når det kommer til at holde styr på butikslageret.

Få en label printer

Først og fremmest kan en simpel label printer være en stor hjælp. Hvis du skal holde styr på dit lager, så er det nemlig vigtigt, at du ved, hvor alting er. Det betyder selvfølgelig ikke, at du skal kunne huske det på stående fod. Det vil for mange være umuligt.

Med en label printer bliver det nemt at holde styr på al inventar. Så kan du nemlig sætte en label på hylder, kasser, mapper og skabe, for at se hvad de indeholder. På den måde kræver det aldrig mere end et hurtigt kig at finde det, du mangler.

Før regelmæssig status

Det kan nogle gange være svært at være helt sikker på, hvad du har solgt, og hvad der eventuelt er gået tabt i butikken. Når man arbejder med mennesker, vil tingene sjældent gå helt som planlagt.

Hvis du bare fører status på lageret en gang imellem, så vil du dog aldrig blive helt chokeret, når du pludselig løber tør for noget. Du kan altid være på forkant med, hvad der skal købes ind.

Når du har gjort det nogle gange, vil du måske endda kunne begynde at få overblik over, hvilke varer der sælger bedst, så du kan bestille flere ad gangen.