Portræt af et koldingensisk webbureau Say it

Say it webbureau kolding

Marketing eksperterne er taget til Kolding for at tegne et portræt af Say it ApS. Et mindre webbureau beliggende i Kolding. Så lad os starte med at introducere virksomheden Say it. Hvem bedre til det en manden bag virksomheden, Bendict Nisbeth – Hansen.

 

Historien om navnet Say it

Så lad os starte med navnet. Hvorfor hedder virksomheden egentlig Say it? “Det kommer faktisk fra dengang jeg var under uddannelse”, fortæller Bendict, mens han skænker en kop kaffe og læner sig tilbage. “Vi havde en underviser i faget markedsføring, som altid prædikede, at navnet på et produkt eller på en virksomhed altid skulle være så kort som muligt. Faktisk var præcis 5 bogstaver det magiske tal. Samtidig skulle man have en punchline, altså en sætning under navnet, som skulle være på 5 ord. Hvorfor lige 5 har jeg ingen anelse om. Med det sad fast i hovedet på. Da jeg nogle år senere startede en virksomhed i Kolding sammen med en kammerat. Vi ville sælge annoncering på pizzabakker, faktisk stadig en genial idé hvis du spørger mig, så kom navnet Say it op.

 

Et livsnødvendigt visitkort

“Vi var unge dengang, og vi skulle bare fremad. Ingen af os havde selvfølgelig undersøgt vores koncept ordentligt. Vi havde mere travlt med at designe logo, lave hjemmeside. Ja og ikke mindst få de vigtige visitkort, hvor der stod direktør på.” – Vi bryder begge ud i latter, da jeg også kan huske, hvor livsnødvendigt det var, at have visitkort hvor man stod som direktør.

 

Vi tørrer øjnene, og Bendict fortsætter med at fortælle. “Vi ramte desværre en mur med fødevarestyrelsen. Vi havde jo ikke undersøgt en skid. Da emballagen var til fødevarer, var der pludselig en masse regler der gjaldt. Vi skulle jo godkendes til dit og dat. Man kunne åbenbart ikke bare trykke med almindelig farver på en pizzabakke. Vores lager var pludselig heller ikke godkendt af fødevarestyrelsen. Ja der var rigtig meget bureaukrati, og det var i sidste omgang det som spændte ben for os. Så projektet endte i skraldespanden, lige med undtagelse af navnet og logoet. Det beholdte jeg. Det var jo på 5 bogstaver, og egentlig synes jeg det passede fint til et webbureau i Kolding.

 

Webbureauet får en flyvende start i Kolding

Jeg var enormt heldig. Jeg havde en anden kammerat, som havde en bekendt der arbejdede for UNIBET i London. De manglede en til at producere webbannere. Det var dengang sportsbetting for alvor rykkede online, og UNIBET var nogle af de første på det marked. Så jeg lavede en pokkers masse bannere til dem i Macromedia’s Flash. Flash var det første rigtige webbaseret animationsprogram. Det var toppen af poppen dengang, og jeg var virkelig skrap til det. Så jeg fik flere kunder, og flere kunder. På et tidspunkt er der et reklamebureau i Kolding der henvender sig til mig, og spørger om jeg kan lave en præsentation, som skulle lægges på et USB stik og autoplay når man satte den i computeren. Det sagde jeg ja til, og det blev et kæmpe hit. Faktisk her 20 år senere arbejder jeg stadig sammen med reklamebureauet. Jeg tror faktisk det er det, som kendetegner Say it. Vi er rigtig gode til relationer, og det er som om, at når kunderne lander hos os, så bliver de sgu hos. Vi har virkelig nogle af de bedste og mest loyale kunder man kunne ønske sig.

 

Hvor er Say it nu, og hvad med fremtiden?

Jeg synes, Say it er et rigtig godt sted nu. Vi ved, hvad vi er gode og det dyrker vi. De senere år er vi gået mere over i rollen som rådgiver eller projektleder. Når man har været i branchen så mange år som os, så kender man jo gud og hver mand. Jeg har det sådan, at vi skal ikke være eksperter på hver eneste område online. Det er umuligt, og at sige man er det, vil være at stikke blår i øjnene på sine kunder.

 

Say it er totalentreprenør indenfor online marketing

Vi er skrappe til det professionelle webdesign, og vi er lige så gode til søgemaskineoptimeringen. Vores force er uden tvivl vores erfaring. Vi ved hvordan det hele hænger sammen, og hvad der skal til for at få succes online. Jeg siger ofte, at hvis vi var i byggebranchen, så ville Say it være totalentreprenør. Vores kunder kommer til os og siger hvad de gerne vil, også får vi det til at ske. Vi finder de bedste underleverandører, styrer projektet med en sikker hånd. På den måde får vores kunder præcis det de ønsker, og de skal kun have kontakt til en leverandør SAY IT!