Mangler du de helt rigtige tøjstativer til din butik?

Når vi shopper fysisk, kan gennemtænkt indretning og en god stemning have en positiv betydning for kundeoplevelsen. Hertil handler det også om, hvordan tøj præsenteres på den bedst mulige måde, så kunden faktisk får øje på det. Hvis der eksempelvis er en specifik model, man gerne vil fremhæve, eller man har sat et smart sæt sammen, skal det selvfølgelig vises frem på en flot og indbydende måde.

Varianterne af stativer er mange: vælg med omhu

Alt afhængig af hvilken type tøj og til hvilken målgruppe du sælger i din butik, vil der være nogle tøjstativer, der er mere fordelagtige. Hvis du leder efter et større udvalg, er der flere gode steder at kigge. Find eksempelvis et tøjstativ til forretning her. Det kan være en god ide at variere tøjstativerne i butikken, så det ikke synes ensartet, men derimod føles spændende at kigge på de forskellige kombinationer. Et eksempel kunne være at have fokus på blikfang i starten af butikken, hvor kunden kommer ind og får sit første indtryk. Det kunne gøres ved, at man placerer tøjstativer med arme forrest, som det vises på billedet ovenfor. På denne måde vil tøjet hænge med front til kunden, så det er muligt at se de enkelte varers fulde udtryk. Der kan man med fordel placerer det tøj, man særligt vil have fokus på i den pågældende periode.

Den praktiske dimension

Lige såvel som udtrykket i butikken er vigtigt, er det også centralt at have i tankerne, hvad tøjstativernes funktion skal være. Flytter du måske ofte rundt i butikken, kan det være en stor fordel at vælge stativer med hjul under. Derudover skal butikkens lagerbeholdning også tages med i overvejelserne, da en bøjlekarrusel kan have plads til en del mere end et almindeligt stativ. Derfor er den logistiske og pladsmæssige dimension vigtig at have i mente.