De fleste virksomheder har i dag deres eget logo, som er med til at skille dem ud fra andre virksomheder på markedet. Et logo kan være en stor fordel for en virksomhed, da det gør virksomheden mere genkendelig, og dermed også mere troværdig. Man kan eksempelvis få trykt sit logo af Creatrix ApS, som kan trykke på forskelligt tøj fra skjorter til kontormedarbejderen til udendørs arbejdstøj til håndværkeren eller entreprenøren.
Ved at få trykt firmaets logo på arbejdstøjet er man med til at give et seriøst udtryk, som viser både kunder og ansatte, at man leverer et produkt af professionel kvalitet. Det viser kunden, at man er pålidelig og gerne står ved det arbejde, man udfører i sin virksomhedsnavn. Det er altså et signal om, at man er seriøs omkring produktet eller ydelsen, man leverer til kunden. Dette kan være med til at øge kundetilfredsheden, hvilket igen kan have en positiv effekt på salget. Det er dermed en rigtig god idé at have sit logo på sit arbejdstøj.
Arbejdstøj er altså med til at skabe en fortælling om virksomheden. Desuden viser det seriøsitet og ansvarlighed, når kunden med det samme kan se, hvilken virksomhed en medarbejder hører til.
Hvilket arbejdstøj er bedst egnet til at have dit firmalogo på?
Der er mange forskellige typer af arbejdstøj, og det kan derfor være svært at finde ud af hvilket tøj der er bedst egnet til at have dit firmalogo på. Det er dog vigtigt at tænke over hvilken type virksomhed man har, og hvilken type kundekontakt man har.
Hvis man eksempelvis har en virksomhed med meget kundekontakt, som foregår indendørs, så kan det være en god idé at have sit logo på ens poloshirts eller bluser. På den måde vil dine kunder altid se dit logo, når de møder dig, og det vil give dem et positivt indtryk af din virksomhed. Har man derimod en entreprenørvirksomhed, der arbejder med byggeri og anlæg, så foregår det meste af arbejdet udendørs, og det vil være en fordel med overtøj med logo på.
Fordele for medarbejderen
Kan man tydeligt se firmaets logo på medarbejdernes tøj, giver det tryghed for kunderne, som kan se, hvilken virksomhed vedkommende repræsenterer. Desuden giver det også medarbejderne en følelse af at være en del af virksomhedens fællesskab. Dette kan motivere medarbejderne til at yde deres bedste, og dermed skabe bedre resultater. Endeligt så undgår den enkelte medarbejder dagligt at skulle tage stilling til sin påklædning – og om den er passende formel eller uformel.
Hvorfor er det en god idé at have et firmalogo på arbejdstøjet?
Der er mange grunde til, hvorfor det kan være en god idé at have sit firmalogo på arbejdstøjet. For det første så giver det et professionelt udtryk, og man viser dermed at man er seriøs omkring sit arbejde. Dette kan være med til at give kunden en tryghed, og dermed også en større sandsynlighed for at de vil handle med netop din virksomhed. Yderligere så giver det også virksomheden mulighed for at blive set af potentielle kunder, som måske ikke ellers ville have kendt til virksomheden. På denne måde kan man altså faktisk tjene penge på at have logoet på sit arbejdstøj, hvilket jo er ret smart. Endeligt så giver det også medarbejderne et fællesskab, da de alle bærer samme logo, hvilket viser hvem de repræsenterer, når de eksempelvis er afsted for at løse opgaver. Dette kan give et boost, da man føler sig som en del af arbejdsfællesskabet. Alt i alt er der altså rigtig mange gode grunde til at få trykt sit logo på medarbejdernes arbejdstøj.
Kan alle typer af virksomheder få speciallavet arbejdstøj
Ja, det kan alle virksomheder. Man skal blot finde den rigtige leverandør, som kan udføre opgaven med at påtrykke logoet på arbejdstøjet. Nogle leverandører tilbyder, at man kan købe tøj med tryk fra dem. Så slipper man for først at købe tøjet for derefter at sende det afsted igen, så firmalogoet kan blive trykt på det.
Det kan være en fordel at have logo på sit arbejdstøj, hvis man vil vise sig professionel og vise et positivt image af virksomheden. Det er også med til at skabe et stærkt brand, som både kunder og ansatte kan knytte en positiv fortælling til.